Vitam curare


Forum Vitam curare Strona Główna -> Praca / Gabinet dyrektora :) -> Co i kiedy, czyli innym szefom z pomocą
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Co i kiedy, czyli innym szefom z pomocą
PostWysłany: Czw 9:17, 20 Sie 2009
Adancia
Administrator
 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dokąd.
Płeć: Kobieta





...a sobie ku pamięci, jeśli Pan Bóg w nieludzkim poczuciu humoru potrzyma mnie na tym fotelu, na którym teraz siedzę (z pracy stukam) dłużej niż do końca czerwca. Razz

Jest koniec sierpnia, wróciliśmy (my, znaczy dyrektorzy) z wakacji, remonty przeważnie albo porobione, albo się kończą, sprzątanie szkoły trwa... a ja powolutku wracam na swoje śmieci. Niestety, dosłownie też. Razz

Po pierwsze, trzeba koniecznie obejść całą szkołę z przyległościami, zobaczyć, czy wszystko działa, czy nie ma dziur w ogrodzeniu, nie posypały się schodki, nie odpadł tynk ze ścian, nie oderwała podłoga i takie tam. Bo gdyby przypadkiem, ostatnia chwila, żeby naprawić.

Po drugie, trzeba koniecznie wejść do internetu, odebrać i przeczytać pocztę (przyszedł komunikat z RSK), zapoznać się z wszelkimi mądrościami [/ironia]. które Władza zafundowała nam przez wakacje - potem nie da się wytłumaczyć, że "nie wiedziałam". Szczególnie na bieżąco trzeba być ze swoim kuratorium (plan nadzoru pedagogicznego, bo nie daj Boże zechcą nas zwizytować), OKE (terminy egzaminów) i ministerstwem (reforma wieczna jak... hihi).

Po trzecie, trzeba koniecznie zaplanować pracę na najbliższy rok. Wyznaczyć zadania, terminy, odpowiedzialnych. Rozplanować wstępnie zebrania i posiedzenia Rady, żeby ani za dużo, ani za mało, i zgodnie z regulaminem i wszelkimi zarządzeniami.

Po czwarte, trzeba zweryfikować arkusz organizacyjny - w oparciu o sytuację z końca sierpnia, biorąc pod uwagę nową liczebność klas (może podział na grupy?), nabór do klas pierwszych, zmiany w kadrze (zastępstwa, rezygnacje, braki kadrowe), u nas wybory "profili" i rozszerzeń (to się będzie wałkowało do końca września). Powolutku, nie spiesząc się - ale tak, żeby zacząć w miarę sprawnie z kompletem ludzi, którzy będą wiedzieli, co mają robić. Do końca września trzeba będzie zaprezentować organowi prowadzącemu (już nie kuratorium) aneks do arkusza organizacyjnego.

Po piąte, warto wstępnie pomyśleć nad planem nadzoru pedagogicznego z harmonogramem hospitacji. Czas mamy do połowy września, do 20 bodajże Rada ma go zatwierdzić - przynajmniej według dotychczasowych przepisów, bo plotki głoszą, że coś w nadzorze poważnie drgnie... jakieś nowe Przemądre Akty Prawne w przygotowaniu.

Po szóste, zbliżają się ewentualne egzaminy poprawkowe. Koniecznie trzeba przypomnieć sobie kto, kiedy, z jakiego przedmiotu, z jaką komisją. Wyznaczyć i przygotować sale, wydrukować protokoły, żeby były gotowe do wypełnienia (wraz z pracami ucznia załącza się je do arkuszy ocen). Jeżeli mamy szczęście mieć maturę poprawkową, czytamy odpowiednie przepisy - i postępujemy zgodnie z nimi.

Po siódme, koniecznie trzeba przygotować radę sierpniową. Na przykład według protokołu z ubiegłorocznej. Razz I, oczywiście, przeprowadzić ją - nie zapominając o podziękowaniach dla wszystkich nauczycieli, którzy cokolwiek w szkole w czasie wakacji zrobili. Jak proboszcz w wiejskiej parafii - konkretnie, po nazwisku, z dokładnym opisem tego, za co dziękujemy.

Po ósme, koniecznie trzeba sprawdzić terminy wszelkich konferencji i spotkań, na których musimy być/dobrze, żebyśmy byli - i tak zorganizować pracę szkoły, żebyśmy mogli na nie spokojnie pojechać (nie przejmując się zupełnie, że czasami OKE i KO każą nam bilokować). Obowiązkowo konferencja kuratoryjna. Ja mam dodatkowo spotkanie na Jasnej Górze - z innymi dyrektorami szkół katolickich. I już się cieszę.

I cóż, na razie chyba tyle? Tyyylko tyle? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:08, 24 Sie 2009
Adancia
Administrator
 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dokąd.
Płeć: Kobieta





Co na Radzie sierpniowej?

Na przykład to (tylko propozycja):

1. Przedstawienie nowych nauczycieli i powitania, wręczenie aktu mianowania.
2. Odczytanie protokołu z poprzedniego posiedzenia, ewentualne poprawki
3. działalność szkoły w czasie wakacji, nabór do poszczególnych klas
4. wyniki pisemnych egzaminów maturalnych 2009
Proszę o króciutką ewaluację wyników matur – wszystkich nauczycieli, których przedmioty były zdawane.
5. wyniki Gimnazjum za lata 2006-8 pod względem Edukacyjnej Wartości Dodanej
6. wyniki egzaminów poprawkowych i uchwała o promowaniu
7. Kalendarz MEN i organizacja roku szkolnego 2009/10
Załączniki: Kalendarz MEN (nie ma w tym roku dni do odrabiania), harmonogram matur (poziom rozszerzony zdawany po południu!), organizacja roku w naszej szkole.
Kwestia pielgrzymki maturzystów
8. Sprawozdanie z konferencji KO w Lublinie
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2009/ 2010
Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/ 2010
9. Przypomnienie nowych obowiązków związanych z reformą oświaty
wychowawca kl. IG w dzienniku przygotuje rubryczkę do numerowania godzin lekcyjnych, wszyscy n-le uczący w tej klasie zobowiązani są do numerowania przeprowadzonych lekcji.
Na arkuszu hospitacyjnym pojawi się pytanie, jakie treści podstawy programowej realizował(a) Pan(i) na lekcji?
(kto nie ma jeszcze swojej nowej podst. progr, tekst jest do wzięcia u dyrekcji).
Wych. do życia w rodz. w IG – obowiązkowe, rodzice nie piszą oświadczeń, mogą napisać protest.
Zajęcia na „białe dzienniki” – każdy nauczyciel ma obowiązek przeprowadzenia bezpłatnych zajęć z uczniami w wymiarze 1 godz tygodniowo (35 rocznie - obliczane w stosunku do ilości godzin w umowie). Muszą to być zajęcia związane bezpośrednio z pracą z uczniem: konsultacje, kółka, przygotowanie imprez, opieka na imprezach itp.
10. Przydział godzin, obowiązków i sal lekcyjnych
czynności dodatkowe: protokoły, Samorząd, kronika, plan lekcji, uroczystości szkolne, doskonalenie zawodowe (kto i co studiuje), awans zawodowy (kto, na jaki stopień, kto jest opiekunem, kto ma egzamin tego lata)
11. Nadanie imienia szkole
12. Nadzór pedagogiczny w roku szk. 2009/10 (szczególnie w IG)
13. Rozpoczęcie roku szkolnego
14. Sprawy różne
Podziękowania dla nauczycieli pracujących podczas wakacji
Grafik dyżurów na korytarzu
Proszę wpisać terminy konsultacji dla rodziców i uczniów
Do końca września proszę złożyć plany nauczania, PSO, programy pracy wychowawczej.
W kl. IG w planach nauczania proszę zaznaczyć realizację podstawy programowej.
W dziennikach wpisujemy nr programu (w I G w tabelce na początku autora i tytuł programu, a przy przedmiocie „jak na str. .....”.)
W klasie II i III LO w dziennikach należy wpisać wybrane rozszerzenia, ze stosowną adnotacją na str. tytułowej.
Pielgrzymka szkolna do Wąwolnicy?
Stypendium w ramach Lubelskiego programu pomocy stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Możliwość dofinansowania podręczników
Uroczystości patriotyczne w 70 rocznicę wybuchu II wojny światowej odbędą się na cmentarzu wojennym, 1 września, godz. 12.00
Pokazy z fizyki
coś jeszcze?
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:13, 22 Paź 2009
Adancia
Administrator
 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dokąd.
Płeć: Kobieta





Szał wokół egzaminów gimnazjalnych.

Informacje poniżej dla wszystkich terytorialnie związanych z Krakowem, inni chyba analogicznie, ale sprawdźcie w swoich OKE.

Przed chwilą skończyłam wprowadzać w OBIEG (taki system informacyjny w internecie) dane gimnazjalistów, którzy za pół roku z hakiem będą zdawać egzaminy. Tym samym zgłosiłam, że moja szkoła w tym roku będzie przeprowadzać egzamin, i to w dwóch salach (ci z wydłużonym czasem powinni mieć osobną salę...). Zameldowałam, że mam 5 dyslektyków (ale rozwojowych Smile ), że wszyscy będą zdawać angielski... i co tam jeszcze. A wszystko to zmieściło się w specjalnym formularzu onlajn.

A jutro czeka mnie qnferencja, na której być muszę - bo znowu: nieobecność łączy się z domniemaniem, że w tym roku egzamin gimnazjalny mnie nie dotyczy, czyli przez nieobecność nie zgłaszam szkoły... Przekażą mi pewnie ze dwa biuletyny i zasypią masą cyferek. Jeśli uzyskam jakieś interesujące informacje, podzielę się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:14, 26 Paź 2009
Adancia
Administrator
 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dokąd.
Płeć: Kobieta





Obiecałam się podzielić.

Zacznę od absurdów, skończę merytorycznie.
Nie czepiając się tzw. slips of the tongue, gdzie Pani Prowadząca chlapnęła co innego niż miała na myśli, lista absurdów przedstawia się jak następuje:
1. Pani opowiada o egzaminie gimnazjalnym w 2015 roku, komentując co krok "a tego jeszcze nie wiemy, dowiemy się z czasem".
2. Za to o maturze (bardzo niechętnie) w 2015 Pani powiedziała, że uczeń _musi_ przystąpić do dwóch przedmiotów dodatkowych, aby mieć zdaną maturę. Zdania tych dwóch przedmiotów do zdania matury nie wymaga się.
3. Co do "bardzo niechętnie" w pkt.2: Od roku nam tłuką, że Najnowsza Reforma polega na zbliżeniu gimnazjów i LO, najlepiej organizowanych w zespoły. Tymczasem na konferencjach ciągle łączy się gimnazja i SP, a teksty cytuję: "ale matura to państwa nie obchodzi" są powszechne.
4. Znowu cytat: "Ja wiem, że nauka nie zna takiego pojęcia, ale nauka się rozwija, więc może i do tego dojdziemy".
5. W kontekście opowiadania o konieczności dawania takich zadań dzieciom, żeby ustawiać ich w konkretach współczesnej rzeczywistości:
a. zadanie na obliczenie czasu spędzonego w kafejce internetowej (Komisjo, do kafejek chodziło się 5 lat temu!)
b. - tu uwaga, najsmakowitsze zostawiłam na koniec - historyjka o Stasiu, który w lesie znalazł rannego wilka, opatrzył go i zabrał do domu.

No, to było cynicznie, teraz konstruktywnie:
1. do 27 marca mam przeszkolić Radę co do egzaminu
2. w czasie egzaminu nie kopiuje się już zestawów - chwała Bogu, nie trzeba będzie tej szafy-kserokopiarki do sali wdźwigiwać
3. Jak uczeń skończy pisać, ktoś z komisji przy nim sprawdza, czy zostawił wszystkie materiały i czy dobrze zakodował pracę, dopiero potem uczeń wychodzi.

Więcej ciekawych rzeczy nie usłyszałam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Co i kiedy, czyli innym szefom z pomocą
Forum Vitam curare Strona Główna -> Gabinet dyrektora :)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin